Nejčtenější články
- Jižní Čechy
- Programovatelný časovač
- Upravená chlazená TV kamera
- Úprava Canon 350D - chlazení peltierovým článkem a amp-off modifikace
- Oprava Fujifilm S3Pro
- Nádraží v Šumperku
- Jeseníky
- Webkamera
- Rešovské vodopády
- Světelné znečištění v ČR
- Řízení montáže S-W SynScan z PC
- Hlavní nádraží v Praze
- Noční krajina
- Zábřeh na Moravě
- Star trails
- Satelitní přijímač meteosnímků
- Architektura
- Automatické sledování satelitů
- Ostatní noční foto
- Modrý filtr
- Test M42 objektivů na S3Pro
- Lokomotivní depo a nádraží Šumperk
- Soligor 300/5,5
- NaVyBat
- Architektura
Hledání
Přihlašte se
Barevné podání nočních snímků |
Mnohokrát se při zpracování nočních snímků zabývám tím, jak "správně" vyvážit barevné podání. Ono vlastně něco jako správné vyvážení barev ani není, protože každý barvy vnímá jinak, tak se při zpracování snažím o to, aby barvy ve snímku za prvé pokud možno odrážely skutečnost (ve smyslu, že třeba zelené nebe opravdu není to pravé :-)) a za druhé, aby se mi barevné podání líbilo. Je to tedy snímek od snímku, on je i problém v tom, že ve fotografované scéně většinou máme mnoho světelných zdrojů s nestejnou barevnou teplotou a pokud možno se snažím vyhnout brutalitám typu lokální vyvážení bílé. Vyvážení barev je tedy chvíli trvající experiment, kdy si se snímkem hraji, dokud nejsem s výsledkem spokojen. Zkusil jsem nafotit noční scénu "novým" S3Pro a mimo jiné jsem s tímto aparátem získal zkušenost, která je hodně podobná zpracování fotografií ze SD10. Jedná se o to, že z aparátu dostanu bez velkého úsilí "hezky" vypadající fotku, kdežto v případě 350D mi připadá, že jsou fotky takové "vyblitější" a pro získání "hezké" fotky se s ní musím patlat poněkud déle (pochopitelně vše fotím do RAWu, SD10 ani jinak fotit neumí ;-)). Pro představu včerejší noční scéna, S3Pro a Pentacon 50/1,8 zacloněný na f/8, expoziční čas 30s a citlivost ISO100. Fotka není úplně ostrá, neb totálně vybité baterky (děkuji Martinovi Kimrovi za zapůjčení eneloop článků, moje baterky jsou po pěti letech drsného použití v SD10 na šrot...) nedovolily více snímků. Mně osobně se nejvíce v tomto případě asi líbí první barevné podání. Čtvrtá fotka je s barvami, jak vypadly z foťáku a pátá je automatické vyvážení v RAW konvertoru. Poslední dvě jsou výsledek hraní si s beta verzí Lightroom 3.
Další ukázky lze najít v článku o modrém filtru.
|